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Artist Profile

Ce Jian

b. 1984, Shandong, China

Artist Profile

Ce Jian

b. 1984, Shandong, China

Ce Jian (b. 1984; Shandong Province, China) immigrated to Germany in 1988 when she was four. In 2002-2008, she graduated from the Department of Fine Arts at Berlin University of the Arts, where she studied under Georg Baselitz, Daniel Richter and Robert Lucander. In 2003-2009, she graduated with a Master’s degree respectively from the Department of Art History at Humboldt University of Berlin and Free University of Berlin. In 2006-2007 she studied at Goldsmiths College, University of London as an exchange student. In 2012-2016, she achieved a Doctoral degree in art and visual history at Humboldt University of Berlin upon receiving a Doctoral scholarship in Art and Visual Arts from the German Studienstiftung des deutschen Volkes. Ce Jian currently lives and works in Berlin and Beijing.

Through the pictorial reasoning inherent in her painting, Ce Jian raises multiple questions concerning the visual reasoned through iconography in paintings, with particular attention paid to the investigation of “visual habits” beyond the formal context of analyzing and deconstructing icons. Ce Jian has participated in twenty four solo exhibitions including “Words of Art (Yell Space, M50 Shanghai, 2019)”; “Armada (White Space, Beijing, 2018)”; “on paper 2 (Zapbeijing, 798 Beijing, 2018)”; “Bannermen (GALLERY SU:, Seoul, 2018)”, etc and numerous group exhibitions. Her work is part of collections at Sammlung SØR Rusche (Oelde, Berlin), Si Shang Art Museum (Beijing), Frank F. Yang Foundation (Shenzhen), M WOODS (Beijing), Zhang Rui (Beijing) Huang Yu Collection (Beijing/Chengdu), Xu Zhen (Shanghai), Liu Wei (Beijing), etc.

지엔처(b. 1984년; 중국 산동성)는 4살이 되던 해인 1988년에 독일로 이주했다. 2008년 베를린 예술대학 회화과에서 게오르그 바셀리츠, 다니엘 리히터, 로버트 루칸더 등 독일의 저명한 현대미술 작가들을 지도교수로 두고 수학했다. 졸업 후, 베를린 훔볼트대학에서 예술사 및 철학으로 석사 졸업, 베를린 자유대학교에서 동아시아 예술사 전공으로 석사를 졸업했다. 2006-2007년에는 런던 골드스미스에서 유학을 하고 2012년에는 독일 국가장학기구의 박사생 장학금으로 도상학과 철학 박사과정을 수료했다.

그녀는 도상을 분석, 해체하는 형식적 맥락에서 벗어나 작가 본인의 개인적인 ‘사유의 태도’를 표현하는데 더욱 집중하고 있으며 사물과 현상을 바라보는 ‘공통된 인식’의 판단에 대해 질문하고 동시에 회화의 도상적 사유가 시각적인 측면에서 끌어낼 수 있는 수많은 문제에 대해 의문을 제기하고 있다. 지금까지 “Words of Art (Yell Space, M50 상하이, 2019)”; “Armada (White Space, 베이징, 2018)”; “on paper 2 (Zapbeijing, 798 베이징, 2018)”; “Bannermen (갤러리 수, 서울 2018)” 등 24회의 개인전과 다수의 그룹전에 참여했으며, Sammlung SØR Rusche (베를린), Si Shang Art Museum (베이징), Frank F. Yang 파운데이션 (션젼), M WOODS (베이징), 장루이 (베이징) 후앙유 (베이징/청도), 쉬젠 (상하이), 리우웨이 (베이징) 등의 컬렉션에 작품이 소장되어 있다.

Artwork

Exhibitions

KIAF 2019 ART SEOUL
ART BUSAN 2019
ART BUSAN 2019
ART BUSAN 2019
ART BUSAN 2019
ART BUSAN 2019
ART BUSAN 2019
ART BUSAN 2019

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